سه حرفی........

سه حرفی........

توي يک جمع نشسته بودم بي‌حوصله بودم. مجله‌اي برداشتم ورق زدم،مداد لاي آن را برداشتم همينکه توي دلم خواندم سه عمودي

يکي گفت: بلند بگو

گفتم يک واژه‌ي سه حرفيه، از همه چيز برتر است

حاج آقا گفت: پول

تازه عروس مجلس گفت: عشق

شوهرش گفت: يار

کودک دبستاني گفت: علم

حاج آقا پشت سر هم گفت: پول اگه نمي‌شه طلا، سکه

گفتم: حاج آقا اينها نمي‌شه

گفت: پس بنويس مال

گفتم: حاج آقا بازم نمي‌شه

گفت: جاه

خسته شدم با تلخي گفتم : نه نمي‌شه

ديدم ساکت شد

مادر بزرگ پير گفت: عمر

سياوش که تازه از سربازي آمده بود گفت: کار

محسن خنديد و گفت: وام

يکي از آن ميان بلند گفت: وقت

يکي گفت: آدم

دوباره يکي گفت: خدا

خنده تلخي کردم و مداد را گذاشتم سرجايش ولي دريافتم، هرکس جدول زندگي خود را دارد، تا شرح جدول زندگي کسي را نداشته باشي حتي يک واژه‌ي سه حرفي آن هم درست در نمي‌آيد.

...

شايد کودک پابرهنه بگويد کفش

کشاورز بگويد برف

لال بگويد سخن

ناشنوا بگويد نوا

نابينا بگويد نور

 

ومن هنوز در انديشه‌ام

 

 

 واژه‌ي سه حرفي جدول زندگي شما چيست؟



نظرات شما عزیزان:

رسول
ساعت15:52---27 اسفند 1393
خیلی خوب بود ! وقعا حقیقت همینه

Nasrin
ساعت8:37---27 اسفند 1393
مرگ

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:, ] [ 21:15 ] [ مهلا گلی///الهام ]
[ ]